مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23043 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

همسرم هميشه بدون اجازه من به خانه پدرش مي رود و به حرف هاي من وقعي نمي نهد، اختلافاتمان نيز زياد شده است. لطفا مرا راهنمايي فرماييد؟
قبل از هر چيز اميد آن داريم كه بتوانيد با درايت و هوشياري بر مشكل خانوادگي خود فائق آييد. بويژه آن كه شما مجسمه صبر و استقامت و بردباري هستيد. از اين رو روشن است كه خواهيد توانست به آرمان هاي خود نائل گرديد. به نظر ما مشكل شما در رابطه با همسرتان ناشي از بينش خاص شما درامور داخلي خانه است. زيرا بحث تعيين وظايف زن و مرد و به عبارت ديگر واجبات وظايف آنها جايگاهي دارد و نحوه تدبير منزل جايگاهي ديگر؛ به عبارت ديگر مقام ترافع و تعيين وظيفه شرعي بازندگي مشترك و اصول آن براي شما مخلوط شده است. براي مثال: بر زن واجب نيست براي مرد غذا تهيه كند و يا لباس او را بشويد و يا بچه را شير دهد؛ بر مرد واجب نيست هر شب در منزل باشد و يا اين كه امور شخصي زن را انجام دهد و يا بيش از مقدار معين شده براي او نفقه بدهد ولي با اين واجبات زندگي شكل نمي گيرد. زندگي در پرتو صميميت و احساس مشترك و تلاش هر دوطرف براي بهبود آن معنا پيدا مي كند. رفتار شما در آغاز با همسرتان و هم چنين تلقين اين كه اين كارها وظيفه تو نيست منجر به آن شده است كه وي تلقي ديگري از زندگي و واقعيات آن پيدا كند و مع الاسف از رفتار شما درس تعهد گرفته نشده. بلكه موجب سوء استفاده شده است. البته اين قضاوت مانيز مقداري يك طرفه است شايد همسر شما حرف هايي براي گفتن داشته باشد ولي بنابر آنچه كه شما نوشتيد زمينه ساز اين نحوه برخورد خود شماييد. در حال حاضر مي توانيد به پيشنهادهاي زير عمل كنيد: 1) بايد يك نفراز خانواده شما و يك نفر از خانواده همسرتان - كه داراي صلاحيت هاي لازم باشند - با يكديگر بنشينند و در مورد مسائل شما مشورت نمايند. پس از حصول نتيجه شما و همسرتان به توصيه هاي آنان عمل كنيد. 2) مي توانيد نزد فردي كه مورد قبول طرفين باشد رفته و با بيان مشكلات و مسائل خود از او راهنمايي بخواهيد. 3) شما و همسرتان هر دو مستقلا براي ما نامه بنويسيد تا ما با مشاوره راهنمايي هاي لازم را انجام دهيم. در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه مطمئن باشيد كه با سعي و كوشش و كار فكري مداوم و مناسب بر روي همسرتان خواهيد توانست آن گونه كه مي خواهيد زندگي كنيد. به هيچ وجه احساس و اظهار عجز نكنيد. مشكل شما آن قدرها هم كه نوشته ايد بزرگ نيست. بلكه از مسائل عادي همه خانواده هاست در عين حال قابل حل و اصلاح است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.